2014. május 7., szerda

Szeretni

Egyszer. Mindig csak egyszer. Mindig először, mindig utoljára. Nem a törvényt keresni. Szabadnak lenni. Nem alkalmazkodni. Elhatározni. Nem a megszokás. A váratlan. A kaland. A veszély. A kockázat. A bátorság... a küszöbön állni. Folytonos átlépésben lenni. Élve meghalni, vagy meghalva élni. Aki ezt elérte, szabad. És ha szabad, belátja, hogy nem érdemes mást, csak a legtöbbet:

SZERETNI

talán igazad van
ha elindulnék utánad
egyszer 
egyetlenegyszer
most kellene 
most 
azonnal
ó ha tudnád
hányszor indultam már el
gondolatban
feléd
félbehagyva
mindent idehaza
s ültem fel
az első vonatra
hányszor láttam már magam
gondolatban
ajtód előtt állva
s töprengtem árván
amint kezem 
a csengőre téved
vajon becsöngessek
vagy maradjak kint
mint mindig
csöndesen
hányszor nyitottál már ajtót
gondolataimban 
kíváncsian
és hányszor törtem rád az ajtód
kiáltva
"Végre itt vagyok nálad!"
csak egy hirtelen ötletem támadt
mindegy már
itt vagyok nálad
most már 
itt vagyok
nálad




vendégszöveg: Hamvas Béla

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése